ianus & elena

am gasit poza cu ianus pe net pe adresa Dianei Iepure si mi-am adus aminte de acest poem publicat in martie in revista Cuvantul.

eu,  ianuş, elena

 

Am scris

despre spitalele

de nebuni

şi despre

cârciumile din rahova,

despre mirosul

de fruct tropical

al femeilor foarte tinere,

dar, mai ales,

am scris

despre oboseală.

 

Şi ianuş e

obosit. Şi elena.

 

Îi văd uneori

palizi de

frică şi

oboseală.

ianuş parcă

e tot mai înalt.

Parcă gata

să se prefacă

într-o mână de praf.

elena e mică şi

cenuşie. Seamănă

cu un desen pe

asfalt

peste care

plouă murdar,

într-o zi de

septembrie.

 

Câteodată le spun:

ascultaţi

trebuie să ne luăm

oboseala în spate

ca pe-un balot uriaş

de sârmă ghimpată.

Ea e nevasta noastră,

Ea este mama şi

prietena noastră.

Căţeaua noastră

credincioasă de

vânătoare.

 

Ei se iau de mână

şi tac. Apoi încep

să alerge

după lumina din spate

a

unui tren

invizibil şi lung

lăsând în urma lor pete

cafenii de rugină.

 

Eu strig

în spatele lor:

ascuţiţi-vă bine

poemele.

Poemele noastre

sunt loviturile noastre

de stat făcute din

frică şi oboseală.

 

Prima

cade elena.

Se loveşte cu

bărbia de caldarâm

şi devine apoi

 

una cu caldarâmul.

 

Seamănă cu

un afiş vechi.

 

Înainte să cadă

ianuş îşi

flutură braţul

ca pe-o mânecă goală

Apoi devine şi el

una cu caldarâmul,

în timp ce

braţul său lung

continuă să fluture

 

E noaptea târziu

şi trotuarul

se uită la mine

cu ochii lui ianuş.

 

Atunci mă opresc şi

urlu la el:

scoală-te dracului,marius

O să intrăm într-o zi

iarăşi tineri în argentin,

o să

reinventăm fracturismul

şi o să ne pişăm abundent

pe toate literaturile.

 

Trotuarul

se uită la mine în continuare

cu ochii lui ianuş.

 

Un răspuns to “ianus & elena”

  1. ce
    poem
    fascinant.
    profund
    ca
    o nuca
    in perete.

Lasă un răspuns

