eu si suta de euro

cred ca stiti ca de anul trecut a intrat in vigoare o lege care da fiecarui profesor din tara asta 100 E pentru a-si achizitiona materiale didactice. anul acesta eu am achizionat cu banii respectivi o multime de carti minunate.

iata lista si cateva impresii

Doris Lessing – O coborare in inferna laut nobelul si m-a interesat asa din snobism. si titlul e atragator. dar e cam fasaita. cam prea liricoida pt gustul meu. nota 2 din 5

Andrei Makine – Recviem pentru Est – bun. dar marele neajuns a fost ca am citit-o dupa Makanin ceea ce i-a scazut mult din valoare in ochii mei. da oricum am avut impresia de facatura – cum ar vrea occidentalii sa vada estul.. dar e  scrisa bine. nota 3 din 5

Sasa Stanisic – Cum repara soldatul gramofonul -o carte excelenta. despre  care am am auzit prima oara la radu afrim, si-o luase asta toamna de la targ si mi-a atras atentia. scrisa impecabil. un autor tanar despre copilaria traumatizanta din timpul razboiului bosniac. lumea balcanica si viciile ei in ochii unui copil ratacit. si occidentul care-si ofera bratul protector si umilitor. nota 5 din 5.

Tony Judt – Epoca postbelica – o „caramida” pe care nu am terminat-o dar pe care o rasfoiesc cu mare placere enciclopedica. o istorie f aplicata, o combinatie de mai multe domenii. are si poze. asta mi-a placut mult. poza cu raymond aron m-a socat efectiv. nu mi-l imaginam atat de urat. de fapt insipid. nota 5 din 5.

Matei Calinescu – Mateiu Caragiale – recitiri – ff buna. stiam ca nici unul din cei doi Matei nu ma vor dezamagi. scrisa alert si inteligent. o savoare intelectuala. nota 5 evident

George Banu – Scena supravegheata de la Shakespeare la Genet – alta carte de critica ce mi-a mers la suflet. o voi folosi de fapt direct ca material didactic ca predau un optional de teatru si  are niste grile de lectura superbe. tot teatrul mare gandit din perspectiva supravegherii.  nota maxima.

John O Brien – Leaving Las Vegas – o carte despre care am auzit prima oara pe tvr cultural o prezentare. apoi am auizt ca ar fi si un film cult al ultimilor ani facut dupa ea. am empatizat cu boema si nebunia personajelor demente dar de la un punct incolo m-a plictisit. devine usor previzibila. si de fapt m-a deprimat groaznic. mi-am amintit ca alcoolicii nu au nici o scapare. si m-am gandit la virgil mazilescu. nota 4.

Vladimir Makanin – Underground – de departe cea mai intensa lectura din ultimii ani. o dementa cum numai rusii pot scrie. nu se poate povesti. stiu ca am citit-o intr-o zi  si am ramas buimacit, speriat, extaziat. vreau mai mult makanin… nota 5 plus.

Stefan Bastovoi – Iepurii nu mor – o lectura interesanta dar usurica. din nou copilarie, comunism prin ochi de copii si multa poezie. si ea destul de previzibila. si am devenit cam alergic in general la povestile cu talc despre comunism. au ceva artificios nu stiu cum… dar bastovoi si dan lungu sunt o exceptie. ei au o scriitura antrenanta care salveaza totul. nota 3.

Chuck Palahniuk – Bantuitii – a doua carte care m-a dat pe spate. pe palahniuk l-am descoperit anul trecut in Fight Club. aici mi s-a parut si mai bun. imi place felul de a scrie, plus subiectele de o violenta feroce. e unul din cei mai valorosi tineri occidentali pe care i-am citit. f rusesc dealtfel ca stil. dement. halucinant. savuros. terifiant. nota 5. mai vreau.

Michel Houellebecq – Posibilitatea unei insule – desi nu prea m-a atras scriitura subiectul m-a atins la modul intim. batranetea si ultima speranta. ultimul zbor. si asta a provocat depresie dar de buna calitate. nota 4 dar mai vreau. si altele de el;

Daniil Harms – Mi se spune capucin – am citit doar cateva povestiri. de autor am auzit de la piesa lui tocilescu la bulandra – elisaveta bam. dar mi-a placut f mult ce am citit pana acum. e ceva uimitor.  ludic. grotesc. profund. absurd. dureros. nota 4 dar am de terminat

si de la  ed Cartea Romaneasca 2 carti de criti fictiune cum se spune f bune

Iulian Costache – Eminescu. Negocierea unei imagini – am fost la lansare si m-a intrigat tema. inceputul e destul de sinuos. prea multe concepte si puse cam alandala. dar in a doua jumatate totul devine mai limpede si plinde savoare. m-a incantat. si pe asta o folosesc la ore sa ofer elevilor si altceva in afara lui calinescu si alti zei..

Daniel Vighi – Onoarea si Onorariul. Eseu monografic m-a intrigat tot prin tematica. un slavici citit din perspectiva capitalului si a geopoliticii. o lectura coerenta, curgatoare, excelenta. nota 5 ambele carti. de recomandat elevilor de liceu in locul „culegerilor” pline de locuri comune.

hai ca am fost harnic in aceasta postare.

la revedere.

 

3 răspunsuri to “eu si suta de euro”

  1. Cu numai o mie de euro ati cumparat toate minunatiile astea? 🙂

  2. Octavian Soviany Says:

    nu cu o mie ci cu o suta. am luat chiar mai multe, e adevarat ca la polirom eu am un statut special. de care ma bucur din plin. am deja ditamai lista de prospaturi pt urmatoarea suta de euro.

  3. era doar o mica ironie, vizavi de cât de putin primesc pentru carti profesorii.
    desigur, cei care nu au un statut special 🙂

    weekend cu poezie bună

Lasă un răspuns

