festivalul de poezie gellu naum editia a6-a

pe 1 iunie anul acesta a avut loc a 6-a editie a Festivalului de poezie Gellu Naum pe care il organizez la CN Mihai Eminescu. m-am apucat de acest festival din 2 motive simple: sa incurajez un mod profesionist de descoperire si promovare a liceenilor care scriu (dar intre timp am introdus si sectiunea de gimnaziu) si sa ii deschid pe acestia catre poezia contemporana. an de an am invitat poeti tineri dar si  consacrati si ma pot lauda cu faptul ca nici unul din f importantii autori de poezie bucuresteni nu a lipsit de la acest festival, ajuns deja la editia a 6-a.  juriul a fost format intotdeaun din critici literari sau editori (de la Marin Mincu la primele editii la Felix Nicolau anul acesta) si participantii au fost an de an de calitate. lecturile de poezie ale autorilor consacrati ii impresioneaza adesea pe elevii care scriu poezie si ii marcheaza pe termen lung. nu de putine ori m-am intalnit intamplator cu un astfel de elev care mi-a marturisit ca de cand a participat la Festival i-au ajuns autori preferati poetul X sau poeta Y pe care i-a auzit prima oara la Eminescu.  la editia de fata au citit poetii: Oana Catalina Ninu, Dan Mircea Cipariu, Elena Vladareanu, Nicolae Tzone, Cristi Cotarcea. si premiile isi au rolul lor aici deoarece in fiecare an Horia Garbea sau Nicolae Tzone au donat volume de poezie contemporana, o alta sansa pentru tine de a intra intr-un contact viu cu literatura. anul acesta Cipariu a donat 10  albume Scriitori pe calea regala, pe care  copiii nu aveau unde sa le gaseasca. de asemenea an de an se citesc fragmente din opera lui Gellu Naum si aduc un invitat care sa vorbeasca despre el, ca autor sau ca om pe care l-a cunoscut (au fost Ion Cocora, Tzone, Simona Popescu, Adela Greceanu, Iulian Tănase..)

anul acesta am fost f multumit de felul in care s-a desfasurat Festivalul, desi inca nu am reusit sa strangem mai multi bani si sa il facem national si de mai mare amploare. câştigurile, de data aceasta, au fost:

              premii mai consistente de la firma Orange (telefoane mobile)

              premiul I a fost luat de cineva din afara Liceului Eminescu, mai exact de poeta Maria Tuţu de la Şcoala Centrală, care publica si pe www.roliteratura.ro si pe care o felicit inca o data. are un mare potential.

            cel mai tanar participant are 7 ani si transforma tot ce atinge in poezie. e  Marcu Şerbănuţă din Iasi. a fost si castigatorul sectiunii Junior si m-a impresionat ff mult. am primit in dar volumul sau de debut cu un titlu dement : Eu sunt un poet întreg

sa va transcriu un poem care imi place la nebunie si care anunta un talent ce sper sa confirme

Marcu Şerbanuţă

Sufletul şi inima

sufletul este în spatele inimii

şi vorbesc

dar în ultima vreme se poartă mai ciudat

parcă ascund ceva

nu ştiu ce au dar nu mă mai bag în vorba lor

şi ascult şi fac linişte

dar nu ştiu de ce

vor să fac linişte?

3 răspunsuri to “festivalul de poezie gellu naum editia a6-a”

  1. vlad rezan Says:

    foarte faina initiativa asta. eu am descoperit poezia contemporana datorita unor imprejurari norocoase, cand eram in clasa a 12-a. si, la fel ca si tinerii de care vorbiti, m-au impresionat enorm anumiti autori (ruxandra novac fiind preferata mea, impreuna cu o mare parte din papusarul lui komartin). pot spune ca a fost un soc pentru mine sa dau de poezie de calitate, si mi-am dat rapid seama ce ciurucuri provinciale se scriau pe la mine prin oras (evident, si eu scriam numai prostioare). dar am avut multe de invatat si inca mai am, datorita celor din noua generatie (desi poate e impropriu spus generatie). la cat mai multe astfel de concursuri si manifestari, sincere felicitari pentru faptul ca ii atrageti pe elevi catre literatura tanara si vie. si da, Marcu Şerbănuţă chiar are potential, trebuie doar indrumat corespunzator. la varsta lui nu as fi putut scrie deloc asa:) (p.s. imaginea cu sufletul in spatele inimii e foarte frumoasa, marcu chiar are intuitii faine).

  2. Doresc sa cumpar cartea Apoliptica textului, doar intr-un singur exemplar, dar ea costa 29 de lei, iar acel site nu face comanda pana nu am o comanda de peste 30 de lei. Va rog sa ma contactati pt k am mare nevoie de carte si doresc din tot dinadinsul sa o cumpar, iar in librariile din Oradea nu am gasit-o!
    Va multumesc!

Lasă un răspuns

