Berlin

vineri plec la berlin. din dor de nora, din dor de scos nasul prin occident (unde n-am mai fost din 2001), din dor de a vedea minunatiile pe care miruna mi le-a povestit anul trecut, alaturi de ea.

o poza ciudata cu mine si nora

o poza ciudata cu mine si nora

ma intorc in 27 august si apoi mai e putin si gata cu vacanta, incepe scoala, miruna pleaca, in fine nu mai vreau sa ma gandesc la ce „scrasnire a dintilor” va fi, vreau sa respir aerul berlinului pana la maduva si sa nu mai stiu de nimic…

si un poem din ciclul Aproape de Mayerling (a carui rezonanta in germana m-a innebunit zilele astea, aproape hipnotic – Nahe zu Mayerling) tradus de prietenul Helmut Britz, in premiera

Schwarzes Kleid,

bitter amar.                             

 

Viele Photographien

aus der Zeit der titanik

 

eine Katze

reibt sich

am Bein aus Dampf

eines Buchhalters

aus der Seifenfabrik

klompe.                                            

 

Die Arbeiterinnen von hess

treten zur gleichen Stunde

wie der Regen

die Nachtschicht an.

Die Laternen am Kai.

Eine Droschke mit Offizieren.

 

Bitter amar,                                               

schwarzes Kleid.

 

Auf den Tischen

liegt der Staub

fingerdick,

aber niemand kann ihn sehn

und niemand

wischt ihn weg.

Heute hat der Amaretto

den Geschmack alter

Briefmarken.

Heute ist dein Kleid

die schwärzeste

Sache der Welt.

 

 

Rochie neagră,

bitter amar.

 

Multe fotografii

de pe vremea titanicului:

 

o pisică

frecându-se de

piciorul de abur al

unui contabil

de la fabrica de săpun

klompe.

 

Muncitoarele de la hess

intrând odată cu

ploaia măruntă în

tura de noapte.

Felinarele unui chei.

O trăsură cu ofiţeri.

 

Bitter amar,

rochie neagră.

 

Pe mese

praful e gros de

un deget,

dar nimeni nu-l vede

şi nimeni nu-l

scutură.

Astăzi bitterul are gustul

cleiului de pe timbrele

vechi.

Astăzi rochia ta

este lucrul

cel mai negru din lume.

5 răspunsuri to “Berlin”

  1. hearmyself Says:

    stiti de poza aceasta cu dna nora iuga? http://hearmyself.wordpress.com/2009/08/13/portrete/
    mie una mi se pare absolut minunata

  2. ce frumos! daca stiam va lasam „l-am luat deoparte…” pentru doamna Nora Iuga, pentru ca il stie inca dintr-o faza oarecum incipienta. insa la sfarsit de septembrie cred ca o sa trec si eu prin Berlin, cu Ofelia, si tare ne-am bucura sa ne lasati si noua datele de contact (cu siguranta o sa va aduc aminte cand va intoarceti)

    respiratie adanca la Berlin si salutari doamnei Nora Iuga!

  3. Octavian Soviany Says:

    da, am vazut poza pe site-ul mirunei, a preluat si ea de undeva de pe net.e superba acolo! am auzit ca fotograful e celebru in portrete asa se explica frumusetea imaginilor..
    daniel, mai vorbim

  4. hearmyself Says:

    da, si mai mult decat atat, e specializat in portrete de scriitori. uitati aici linkul de la site-ul lui oficial http://www.catolein.com/intro.html

  5. Domnule Octavian, mi-as fi dorit sa va vad si eu in portretele norvegianului. 🙂

Lasă un răspuns

