dilecta se intoarce (o joaca)

                                  Dilecta mă numeşte, dedându-se cu rima,

                                   Marchiz de Olivarez şi duce de Medina.

                                                                    (20)

                                   Amorul nostru mare devine echivoc:

                                   Dilecta mă sărută când clasic, când baroc.

                                                          (21)

                                   Cinez de unul singur şi mi se face jale.

                                   Tu eşti ţinută-n casă de neamurile tale.

                                                            (22)

                                   Dilecta mă priveşte ca lupii când vor lupe.

                                   Ea poartă rânduri-rânduri de rochii şi de jupe. 

                                                              (23)

                                   Te-am salutat, Dilecta, discret,cu pălăria.

                                    Tristeţea este multă. Puţină bucuria.

                                                                        (24)

                                    Vin fluturii de noapte în camera mea rece.

                                     Eu nu mă uit la fluturi. Dilecta vrea să plece.

                                                                        (25)

                                    În degetele mele s-a deşteptat artistul:

                                    Dilecta este pianul, Venetis – pianistul.

                                   din volumul Dilecta, ed Cartea Romaneasca, 2006

8 răspunsuri to “dilecta se intoarce (o joaca)”

  1. Cătînd, jună pribeagă, pana născătoare
    Ideea v-a trecut pragul, în straie sclipitoare.

    La bal aţi invitat-o, în clinchet de cristaluri,
    Hipnotic dans vă prinde, şampania curge valuri.

    Prea-fericite Sire, marchiz sau duce,
    Noaptea v-o urez lungă,
    Dilecta, precum Erato, spre sfere să vă urce.

  2. Octavian Soviany Says:

    excelenta replica!

  3. Buna ziua. Am doua intrebari:
    1. Unde se poate gasi acel carnetel de poezie, scris de dvs ?
    2. Daca v-as ruga sa promovati Concursul Nora Iuga, credeti ca il puteti pune pe blog sau sa povestiti la scoala despre el ? 🙂

    Orchestra nu mai canta gavote frantuzesti
    Te-am implorat, Dilecta, sa nu ma parasesti.

    Toate bune.

    • Octavian Soviany Says:

      1. nu se mai gaseste. a fost un tiraj limitat. iti pot trimite versurile pe mail daca vrei.
      2. da o sa pun o prezentare pe blog sapt viitoare si o sa anunt mai departe.
      toate bune

  4. Nu ma lasa nimic mai rece decat cand aud ca s-a epuizat tirajul unei carti. Astept sa-mi trimiteti pe mail. In legatura cu concursul, am eu o poza cu Nora Iuga – despre care a zis ca o adora. Poate o puneti odata cu concursul.

  5. Octavian Soviany Says:

    pai trimite-mi poza aia pe mail

  6. marideleanu Says:

    Deschide evantaiul, înfoaie crinolina
    Dilecta, si suspină : o, duce de Medina

    azi nu stiu de ce cantul din lira voastră tace ;
    De ce stă-n ram, copt, marul si broasca-n carapace?

    De ce plang tristi, bufonii, iar noaptea nu învată
    să nu mai stinga stele cu mantia-i de ceată ?

    O, poate am migrene, sau, mai stiu eu, capricii…
    vreo lene levantină, …ori simt iar gheara fricii

    că iata, vine seara si-odată cu ea ora
    cand, duce, pleci… si poate-s geloasă pe Adora!

  7. marideleanu Says:

    🙂 Am indraznit, Dilecta este o muza care inspira! (Evident, pentru ca mi-au placut poeziile.) Aprecierile mele, domnule Soviany 🙂
    Mari D.

Lasă un răspuns

