Ştefan Manasia

unul din poetii tineri de care sunt foarte atasat, si pe care il admir foarte mult in ceea ce scrie este clujeanul Ştefan Manasia. de el mă leagă mai mult tăcerea. a fost saptamana trecuta in Bucuresti, a citit duminica la intalnirea moderata de Claudiu Komartin  la Institutul Blecher, dar l-am ratat. i-am gasit insa poemele citite si nu pot sa nu il citez pe cel care m-a tuşat:

poezie

N-am mai avut curaj şi, deodată, inima s-a înnegrit.
Am trecut pe vechile alei în paragină
Dar îngerii locului înfăşuraţi în cârpe şi împuţiţi
Nu m-au mai privit, ca odinioară, cu ochii lor albaştri

De etil. N-am mai avut curaj,
N-am mai avut curaj iar şenilele primăriei au netezit
Faleza, ashramul sufletelor Prodvinalco.
Au acoperit, mai întâi cu moloz, apoi cu beton,

Pe urmă cu bitum, bordeiele de-o frumuseţe insolentă.
Pentru că n-am mai avut curajul de acum trei ani,
De acum şase ani, buldozerele au transformat
Parcul Rozelor în paradisul oamenilor de afaceri.

Tumora asediază creierul oraşului lent
Şi oraşul supurează moloz, bitum, betoane.
Tumora a anesteziat nările:
Stratosfera de smog şi osânză

Poate acum avansa liniştită.
Ştiu că sunt un oriental semiînfometat,
Că mi-e silă de creşterea economică
Şi de suplimentarea pensiilor

Şi de deconspirarea popilor satanişti
Şi de mărirea concediului maternal. O Indie a minţii,
De culoarea şofranului, e tot ceea ce, de la o vreme,
Mai visez.

mai multe aici

Un răspuns to “Ştefan Manasia”

  1. tudor cretu Says:

    foarte fain poem.
    are o prospe’ime extraordinara, senzoriala de-a dreptul, cand scrie despre tumori si secretii. boala insasi pare a avea ritmuri si exuberante de vegetatie salbatica. parca anticipam india mintii din finalul textului, india ca spatiu umid, igrasiat de viata.

Lasă un răspuns

