tvr cultural, jazz si westbahnhof

o prima veste suna asa:

 
luni 28 decembrie 2009 si  marti 29 decembrie 2009, ora 21.00, pe TVR Cultural

 va fi difuzat Maratonul de Poezie şi Jazz (proiect la care am participat in iulie anul acesta)
este primul eveniment multiart din România ce şi-a propus să prezinte publicului timp de 7 ore neîntrerupte câteva dintre cele mai importante voci ale poeziei române contemporane în dialog artistic cu nume de referinţă ale jazz-ului autohton. merita aruncata o privire.

o alta veste

a fost prima data cand in ziua de Craciun am fost pe tren. brasov, sighisoara, arad, budapesta, gyor, viena.  si in Westbahnhof am luat prima gura curata de aer. alaturi de M dupa 2 luni. a urmat o plimbare pe Maria Hilfer Strasse pana la  Maria Theresia Platz si am poposit emotionat la Leopold Museum unde scria cu litere de-o schioapa: Edvard Munch.

am asteptat aceasta intalnire cu marele pictor norvegian si bacovian de cand ma stiu. daca mai adaug si cateva zeci de tablouri ale convulsivului Egon Schielle, plus cateva Klimt, Goya, Piranesi, Kubin, Ensor, Johannsen (o proaspata descoperire – expresionism norvegian, dar mai vesel decat Munch) si multi multi altii pot spune ca mi-am primit portia de pictura si tulburare de care aveam nevoie. si am realizat inca o data cata dreptate avea Thomas Mann cand facea diferenta dintre artistul bolnav(dezechilibrat, vicios, singur, chiar cumplit de singur, fara adresa) si artistul sanatos (atras de echilibru si armonie, familist, om cumsecade). eu unul am fost fascinat intotdeuna de forta artistului bolnav, forta care niciodata nu poti banui de unde vine. atrocitatea lui Schielle, vazuta acum mai clar ca niciodata, a fost un exemplu in acest sens. de asemenea alaturarea acestuia cu rosul si movul murdar ale lui Munch m-a ajutat sa disting cum disperarea si violenta pot dobandi formele cele mai imprevizibile cu aceeasi paleta de culori.

acum sunt la Graz unde voi intra glorios in anul 2010.

PS. abia acum am realizat ca Munch era misogin. si nu intamplator observam ca Norvegia inceputului de secol XX era in avangarda feminismului…

Un răspuns to “tvr cultural, jazz si westbahnhof”

  1. ar fi nevoie de fotografii pentru experienta traita .

    relaxari de sarbatorile acestea!

Lasă un răspuns

