o noua traducere din apollinaire

Loreley

 

Trăia la Bacharah o vrăjitoare blondă

În jurul ei bărbaţii mureau mureau în rondă

 

Episcopul chemând-o s-o judece ehei

Se pregătea s-o ierte vrăjit de nurii ei

 

O Loreley frumoaso cu ochi de pietre rare

Ce magician îţi dete atâta farmec oare

 

M-am săturat de viaţă mi-s ochi blestemaţi

Toţi cei ce mă priviră căzură fulgeraţi

 

De flăcări îmi sunt ochii şi nu de pietre rare

Zvârliţi-mă în flăcări să ard pe rug vreau tare

 

De flăcările tale sunt Loreley topit

Să te condame altul pe mine m-ai vrăjit

 

Nu şugui cu mine Înalt Sfinţia Ta

Pe Maica Sfântă roag-o ca moartea să mă ia.

 

Iubitul meu plecat-a pe Rin într-un caic

Trimite-mă la moarte nu mai iubesc nimic

 

Mi-e inima străpunsă şi îmi doresc să mor

De m-aş privi în apă ar trebui să mor

 

Mi-e inima străpunsă de  dorul lui nespus

Mi-e inima străpunsă din ziua când s-a dus

 

Atunci chemă vlădicul trei cavaleri şi spuse

La mănăstire luaţi-o căci minţile i-s duse

 

Te du nebună Lore cu ochi de nestemate

Vei fi călugăriţă în alb şi negru poate

 

Şi au purces tuspatru la drum prin vânturi rele

Se tot ruga frumoasa cu ochii plini de stele

 

Seniori ah daţi-mi voie pe muntele înalt

Să-mi mai privesc odată castelul fermecat

 

Să mă mai văd odată în Rin pe  îndelete

Şi merg apoi la schitul cu văduve şi fete

 

Pe munte-i bate vântul cosiţa mai dihai

Strigară cavalerii ce faci o Loreley

 

Zăresc pe Rin o luntre cum trece peste ape

Iubirul meu mă vede mă cheamă mai aproape

 

Mi-e inima uşure iubitule da vin

Şi Loreley frumoasa se prăbuşeşte-n Rin

 

Căci şi-a văzut  prin valuri acolo în vâltoare

Şi părul blond şi ochii de-a Rinului culoare

Un răspuns to “o noua traducere din apollinaire”

  1. Foarte frumos.
    M-a făcut să caut originalul, ca să compar versiunile. Pentru cine e curios: http://www.devoir-de-philosophie.com/dissertation-loreley-guillaume-appollinaire-37748.html

    Fiindcă sunt head-hunter pentru o editură, vă propun o colaborare. Adresa mea de e-mail e liviudascalu la yahoo.com

Lasă un răspuns

