un poem nou

la o bere cu tata

Îi privesc
pungile de sub ochi
şi mă mir
că el, care n-a fumat
niciodată,
îmi cere acum
o ţigară, o aprinde stângaci
şi
bombăne
printre dinţi:
„Să nu crezi
că acolo-i mai bine.
Lucrăm în trei schimburi,
iar alimentele
sunt pe cartelă”.
Apoi, văzând că-i
privesc insistent
muşcăturile de
ţânţar de pe antebraţ.
mai adaugă:
„Da, o problemă
e şi malaria,
din păcate
am ajuns amândoi
dependenţi de chinină,
dar în rest
suntem bine şi sănătoşi
şi se cuvine să ştii
că mai
aşteptăm un
copil,
dar s-ar putea să apară
complicaţii la naştere, maică-ta
bea iar
foarte mult.”
„Bine, atunci
hai noroc! – zic eu
posac
şi ciocnesc
una de alta
cele două
sticle de bere
pe care le am
de o oră în faţă.
„Hai noroc!”
zice şi el,
zgribulit în tricoul său alb
pe care scrie
cu litere roşii
Arbeit macht frei.

Un răspuns to “un poem nou”

  1. Nasol!

Lasă un răspuns

