poem de moda veche

Bărbaţii joacă table şi câteodată şah

Eu am ciorapi de lână privesc un almanah

 

Care-a costat pe vremuri la Pesta câţiva filleri

Pe o măsuţă-i bustul de ipsos al lui Schiller

 

Iar sus pe etajeră e un tablou cu maci

Vecinele pe scaun hogesc ca nişte saci

 

În vreme ce bunica privindu-le pieziş

Le-o spune de-o nevastă de sas din Ormeniş

 

Care avea în maţe un vierme de opt metri

La difuzor se cântă ceva de Norbert Petri

 

Şi-n cameră miroase a caltaboşi prăjiţi

Eu îl privesc pe kaiser un domn cu favoriţi

 

Ce are-o haină lungă şi pare foarte bun

Mi-a spus de el bunica şezuse la Şenbrun

 

Cu-mpărăteasa Sissy ce-a fost asasinată

Aşa precum se vede în poza-alăturată

 

Vecinele-şi fac semne ciudate cu piciorul

Căci a venit la mama rusoaica din Tractoru

 

De care zice lumea că-i mare bolşevică

Rusoaica totdeauna miroase-a secărică

 

Şi-i place ca să şadă pe scaun lângă sobă

/Când a murit de cancer au dus-o fără popă/

 

E seară fierb pe plită domol piftii de porc

Atârnă în cămară slănini şi şunci de York

 

Iar fusta-mpărătesii este nespus de largă

Bunica povesteşte ce leacuri mai încearcă

 

Iar eu mă duc la gardul culoarea pălămizii

Să i-o arăt la Ada pe-mpărăteasa Sissy

 

Lasă un răspuns

