iata cum ar putea incepe cartea mea de povestiri

Pomelnic de personagii:

 

Eu[1]:[2],[3],[4] [5] [6] [7] [8]

 

Sunt un om bolnav. Sunt un om rău. Sunt un om neatrăgător[9].[10]

Copiii de la mine de pe stradă îmi spun Nenea Căcatu.

Îmi schimb foarte rar cămășile și ciorapii, mă rad o dată la două săptămâni și nu folosesc niciodată pasta de dinți.

Am fost dat afară din mai multe slujbe, destul de bănoase, din pricina neglijenței și a stărilor repetate de ebrietate.

Acum îmi câștig existența (dacă viața pe care o duc poate primi titulatura asta pompoasă de existență) din câteva colaborări la niște publicații obscure, care plătesc prost și nu se vând  aproape deloc.

Îmi petrec cea mai mare parte a timpului la barul Daravera din Dristor, Când am bani consum aproximativ 40 de sticle pe zi. Dacă mă aflu cu buzunarele goale, mă mărginesc să trag cu urechea la ce se mai discută prin bar, așteptând pomana vreunui tovarăș de băutură. Nu mă dă nimeni afară, fac parte, de câțiva ani bunicei, din decorul localului.

Daravera are vad bun, aici se adună toți băutorii din Dristor și Baba Novac, la un vin, la o bere, la un rachiu, la o șuetă sau la o partidă de table. Vin mereu cam aceeași clienți, care se cunosc între ei, iar patronul nu agreează necunoscuții. Lui îi place să spună că Daravera nu e o cârciumă, ci o mare familie.

Ce s-ar fi ales de viața mea dacă n-aș fi pus piciorul niciodată în Daravera?[11]

 

 

 


[1] Vedeți?  Aceeași fixație egocentristă, aproape paranoidă…(Manole, fb)

[2] Oameni  vrednici ca să șază în zidiirea Sfintei Golii/În cămăși cu mîneci lunge și pe capete scufie…Ț (Mișu, Scrisoarea III , fb)

[3] Dacă spune și Mișu…(Manole,  fb)…

[4] Dar cu mine ce ai fost avut, Manolică. băiatule? (Mișu fbk)

[5] Scuze, era pentru raiting. Oricum, rămâi nepereche…(Manole, fb)

[6] Mda… Apropos, ați fost auzit de unul Bacovia? (Mișu, fb)

[7] Da, stătea pe undeva prin Giurgiului și era un alcoolic notoriu (Colonelul, fb)

[8] Cam așa zicea și Veronica…(MIșu, fb)

[9] Unde am mai citit eu chestia asta? (Manole, fb)

[10] F.M..Dostoievski, Însemnări in subterană, Manole! Mai uită-te și tu prin cărțile lui Valeriu Cristea! (Eugen, fb)

[11] Octavian Soviany, Viața lui Kostas Venetis! (Manole, fb)

Lasă un răspuns

