miracolul din strada panterei (4)

TOV.PRUNĂ: Văleu, ce namilă de bandit! Ce stai ca o toantă, Sofico, dă-i şi tu o directă, ceva.
DOM’MIELU: Nu, că nu-i fioros.
FIDELIA: Parcă ar fi bunicuţul Cristache, din Bolintin-Deal.
TOV. MÂŢU: Te-am prins,banditule! Actele la control!
CERŞETORUL: Cum ziseşi, taică?
TOV.MÂŢU: Faci mişto,ai? Candela mă-tii de infractor!
CERŞETORUL: Fraţilor, fiţi cu mare băgare de seamă, că toate cuvintele noastre sunt scrise acolo sus într-un catastif.
CRICITOI: Ba bine că nu.
DOM’ MIELU: Ai venit la ciordit? Io zic să-i tragem o mamă de bătaie şi basta.
FIDELIA: Mai bine i-ai pune o farfurie de ciorbă, tanti Sofico.
TOV.MÂŢU:Te bag bă la robot, de spui şi laptele pe care l-ai supt.
DOM’MIELU: Lasă, nea Mâţule, că-i trag io o pereche de palme. Dă-l în pizda mă-sii, o fi şi el amărât.
TOV PRUNĂ: Ba să lăsăm tovarăşele organe să-şi vază de datorie,Sofico.
CRICITOI: L-a prins,să-i aplice legea,m-aţi înţeles?
TOV MÂŢU: Legea e lege,dom’Mielule.(Cerşetorului.) Şi zi aşa, nu vrei să recunoşti?
CERŞETORUL: Ce să recunosc, taică?
TOV.MÂŢU: Cum ce,banditule? Violarea de domiciliu!
CERŞETORUL: Ba am păcătuit fraţilor. Cu gândul,cu fapta, cu voie şi fără voie.
TOV.MÂŢU: Aţi văzut,tovarăşi? Cum strângi oleacă şurubul ăştia începe să ciripească.
CERŞETORUL: Odată am poftit smântână în postul Crăciunului. Şi am scuipat din nebăgare de seamă în sfânta biserică.
SOFICA: Dacă te prindea părintele Titirişcă dădeai tu de dracu, banditule. Nu-l ştie ăsta pe părintele Titirişcă. Trage o sută zece chile şi-i rumen la faţă ca un ou roşu.
DOM’MIELU: Lasă, domnule, că-i ştiu eu, acumulează şi ăştia la capital!
CERŞETORUL (Scoţând câteva monede mărunte.): Uitaţi-vă, am râvnit să adun comori pe pământ. Luaţi-le,tată, şi daţi-le la săraci.
TOV.MÂŢU: Iar faci mişto, futu-ţi lampa mă-tii de infractor.
CERŞETORUL: Aşa, fraţilor, pedepsiţi-mă,călcaţi-mă în picioare!
TOV.MÂŢU: Aţi văzut că pân’ la urmă a recunoscut tot? (Cerşetorului.) Iei doi ani ca popa.
DOM’MIELU: Lasă, nu te necăji, poate prinzi amnistia.
FIDELIA: Ciorbă n-am, uite, ia bucata asta de pâine
CERŞETORUL:Să fie primit.
TOV.PRUNĂ: Fleoşc! Pe ăştia ar trebui să-i tragă-n ţeapă în Piaţa Chibrit.
SOFICA: Care ţeapă,tovarăşa? Scaunu ilectric!
CONU STĂNICĂ: Unul din ăsta s-a băgat în faţa ta, Stănică, la coada de macaroane.
CRICITOI: La târnăcop cu tine, gunoiule, să vezi şi tu cum se câştigă o existenţă în sudoarea frunţii.(Îşi tamponează fruntea cu demnitate.)
CERŞETORUL: Mă bucur, fraţilor, că vă văd cu dragoste de dreptate.
DOM’ MIELU: Dacă tot n-a apucat să ciordească nimic, poate scapă c-o mustrare verbală.
TOV.MÂŢU: N-a sustras nimic de aici, dar din alte imobile…Zi, bă drept comun, pe unde ai mai operat, futu-ţi feştila mă-tii de delicvent!
CERŞETORUL:Ce să fac, tată?
DOM’ MIELU: Tovarăşu sectorist vrea să ştie dacă ai călcat porunca a opta, nenicule.
CERŞETORUL: Adevărat grăiţi, fraţilor, călcai şi porunca a opta, păcătosul de mine.
TOV.MÂŢU: Nu v-am zis io? Ăsta miroase a borfaş de clasă, tovarăşi. Şi,zi aşa, ce-ai furat, bă?
CERŞETORUL: O traistă de morcovi.
SOFICA: Al dracu iscrocu!
TOV.PRUNĂ: Puneţi-i neşte cătuşe, ceva, tovarăşu sectorist, că ăsta acuşica sare la noi.
TOV.MÂŢU: Pe cine păgubişi, bă? Statu sau persoană particulară?
CERŞETORUL: Fraţilor, să vedeţi cum a fost. Dau eu într-o seară, cam prin postul Sâmpetrului, de un câmp nepăzit, plin de morcovi…
TOV:MÂŢU: Ce căutai noaptea pe terenu agricol,tâlharule?
CERŞETORUL: Nu ştiu, fraţilor, că pe mine mă poartă din loc în loc ceva ca o suflare de vânt.
TOV:MÂŢU: Nu-mi tăia mie piroane,cristelniţa ta de escroc!
CERŞETORUL: Iar huleşti, tată.
TOV.MÂŢU: Şi-n casa asta tot vântu te-a adus, criminalule?
CERŞETORUL: Vântul, tată, da cine? Puteam eu altminteri să trec prin ditamai zid de trei stânjeni?
CRICITOI (Bănuială cumplită.): Ia ascultă, nu eraţi cumva mai mulţi?
CERŞETORUL: Mulţi, tată, vreo patruzeci.
TOV.PRUNĂ: Ţine-mă, fă Sofico, că mă loveşte damblaua.
SOFICA:Fiţi tare,tovarăşa. E de faţă organele.
TOV MÂŢU: Şi ăilalţi? Te pomeneşti c-a zburat?
CERŞETORUL: Chiar aşa,tată. Pe mine m-au tras în jos păcatele cele grele.
TOV.MÂŢU: Aiurea tovarăşi, n-a fost nici o bandă că ar fi lăsat urme materialist-diacritice.
CRICITOI: Azi-noapte cânta un cor întreg, de ziceai că vine sfârşitul lumii, nu-i aşa domnule Sătănică?
TOV MÂŢU: Ai martori că nu erai sub influenţa alcolului? Că voi ăştia, cum zicea şi tovarăşu comandant, în loc să scrieţi cărţi din viaţa poporului vă ţineţi de stări de ebrietate.
CRICITOI: Uite ce-i: eu am toată stima pentru miliţie, dar nu mă învăţa dumneata ce-i aia literatură partinică. Romanul meu Buzduganul lui Litovoi l-a lăudat şi tovarăşu Toporişcă de la cultură.
TOV.PRUNĂ: Mai greşeşte şi dumnealor, că e orişicât oameni supuşi criticii şi autocriticii.
CRICITOI (Furios.): Cartea de imobil să nu se amestece.
TOV.MÂŢU: Da nu mai turui,domle, ca o moară hodorogită, că sunt în timpul anchetei.
CONU STĂNICĂ (Trezindu-se din somn.):Cine turuie? Mai bine aţi băga macaroane la populaţie.
TOV.PRUNĂ: Mai isprăveşte odată cu macaroanele alea, măi tovarăşu,nu vezi că avem anchetă?
TOV MÂŢU: Chiar aşa. Aici e vorba de morcovi, nu de macaroane, tovarăşi.

(Ferestrele se deschid brusc,lovite de o puternică rafală de vânt.)

CERŞETORUL: Rânduiţi-mi, tată, mai iute canoanele, că ăsta-i semnul de sus, nu mai pot zăbovi mult prin părţile voastre.

(Altă rafală de vânt.)

TOV.MÂŢU: Fiţi calmi, tovarăşi, că la timpu probabil a spus cer variabil.

(Încă o rafală de vânt trânteşte personajele.)

TOV PRUNĂ: Fleoşc cer variabil!

(Vântul bate cu intensitate de uragan.)

SOFICA: Tovarăşa, mai bine-l chemam pe părintele Titirişcă, să facă sfeştanie.
(Cerşetorul e luat de vânt.)

FIDELIA: Zboară cu bine,tăicuţule.
CONU STĂNICĂ: Ţi-am spus eu madam Prună să pui gratii la geamuri, te trezeşti numai într-o zi că te ia uraganul.

Cortina.

Lasă un răspuns

