orfeu (6)

Prelegerea 6

Sub supravegherea lui Sganarel, Musea, Liusea şi Katiuşa execută nişte mişcări de înviorare.

MUSEA: Uşurel, Igor Mihailovici, că mă dor toate încheieturile.
SGANAREL: Ai băut prea mult rachiu la viaţa dumitale, Musea Antonovna, de asta nu eşti în stare să faci nici zece flotări. V-am spus: trebuie să ne menţinem într-o formă fizică excepţională. Nu-i exclus să avem de înfruntat curtea marţială şi plutonul de execuţie.
KATIUŞA: Vrei să tremuri în faţa curţii marţiale ca un pisoi jigărit, Musea Antonovna? Şi să te împuşte plutonul de execuţie ca pe o varză murată?
LIUSEA: Ce să facem, ne-am slăbănogit şi noi după atâtea campanii victorioase.
SGANAREL: Batiuşca, toţi suntem nişte slăbănogi, numai Moscova e atotputernică.
KATIUŞA: Măcar dacă ar izbucni la timp revoluţia feministă.
SGANAREL: Auzişi, Musea Antonovna? Revoluţia feministă bate la uşă, iar dumneata nu eşti în stare să faci nici treizeci de genoflexiuni.
LIUSEA: Igor Mihailovici, sufleţelule, n-ai dumneata întâmplător un chiştoc de ţigară?
SGANAREL: Fumează mai puţin, Liusea Ivanovna, eşti o martiră a feminismului mondial. (După o vreme.) Nu-ţi pot oferi decât broşura mea Materialism şi falocratism.
KATIUŞA: Când ai avut timp dumneata să scrii atâtea broşuri, Igor Mihailovici? Când citesc Noua ordine feministă îmi vine să cad lată pe spate de admiraţie.
SGANAREL: Şi încă nu v-am dat să citiţi Rolul sovietelor de femei în epoca globalizării. Nici Falocraţia – ultimul stadiu al capitalismului.
KATIUŞA: La noapte o să mă masturbez cu broşurile dumitale, Igor Mihailovici. Dacă n-ai fi castrat, ai fi un bărbat mai grozav decât toţi infanteriştii lui Hector.
MUSEA: Ehei, ce ştie fetiţa asta, măicuţă Liusea Ivanovna. Eu mi-am tras-o odată cu un puşcaş din divizia „Tudor Vladimirescu”.
SGANAREL: Operaţia de care vorbiţi, stimată Katerina Petrovna, mi-a trezit conştiinţa de clasă. Altfel aş fi rămas pentru totdeauna un falocrat mărginit.
LIUSEA: Şi nu-ti pare rău, sufleţelule, că nu mai poţi face chestia aia? Dacă nu se întâmpla nenorocirea cu dumneata, straşnic ne-am mai fi distrat tuspatru, pe onoarea mea de spioană.
KATIUŞA: Vrei să ne dezbrăcăm în pielea goală şi să dansăm în faţa dumitale, Igor Mihailovici?
SGANAREL: Nu, categoric. Ar fi un atentat la puritatea ideologiei.
MUSEA: Care puritate, Igor Mihailovici , cînd ne masturbăm toată noaptea ca nişte bezmetice?
LIUSEA: Mai bine ne extirpau clitorisul şi nouă, ca la babetele din statul major.
MUSEA: Acum măsura asta nu se mai aplică decât în cazurile de indisciplină. (După o vreme.) S-ar putea s-o păţească şi mareşala.
KATIUŞA: N-ai vrea să faci dragoste nici cu mareşala, Igor Mihailovici?
SGANAREL: Pentesileea Sergheevna e o mare personalitate politică. Înţelege perfect rolul frustrărilor sexuale în viitoarea revoluţie mondială.
KATIUŞA: N-o doreşti nici un pic? Pe cuvântul dumitale, Igor Mihailovici?
SGANAREL: Eu sunt un ideolog, Katerina Petrovna, trăiesc în sfera conceptelor. (După o vreme.) La Moscova aveam o amantă care mă înşela şi o nevastă pe care o înşelam eu. Dacă n-aş fi ajuns consilierul Pentesileei Sergheevna aş trăi şi acum în mizeria asta morală. Le recomand tuturor sterilizarea ca pe un factor de igienă mentală.
LIUSEA: Poftim, sufleţelule, acum vorbeşti ca babetele din statul major.
KATIUŞA: Şi atunci de ce îi aduceai mareşalei reviste de modă? De ce o învăţai să cânte la clavecin romanţele lui Orfeu?
SGANAREL: Din însărcinarea Kremlinului. Fără lecţiile mele de clavecin n-aţi fi avut nici o şansă în faţa tehnologiei moderne.
MUSEA: Războiul ăsta e gata pierdut, ascultă-mă pe mine, măicuţă Liusea Ivanovna.
KATIUŞA: Ce, dumneata nu crezi în revoluţia feministă, Musea Antonovna?
SGANAREL: În cazul lui Orfeu, sateliţii noştri de observaţie au înregistrat uşoare modificări ale radiaţiei psihedelice. Pentesileea Sergheevna trebuie să persevereze, rezistenţa inamicului scade cu fiecare mazurcă. Pînă atunci vom reuşi să organizăm şi sovietele de femei.
LIUSEA: Numai să nu ne împuşte plutonul de execuţie, sufleţelule.
KATIUŞA: Capul sus, Liusea Ivanovna! Feministele mor în picioare!
SGANAREL: Vreţi să vă citesc un capitol din broşura mea Feminism şi empiriocriticism?
LIUSEA: Citeşte-ne, sufleţelule, dacă tot nu putem face chestia aia.
SGANAREL (Care între timp şi-a pus ochelarii şi a scos o broşură din buzunar.): Nu ţi-e ruşine, Musea Antonovna? Scoate imediat mâna dintre picioare!

Lasă un răspuns

