tura de noapte (3)

Episodul al treilea
Pe plajă. Bărbatul, femeia, tânărul şi bătrânul zac pe nisip.
BĂTRÂNUL: Dormi, Vasilică?
BĂRBATUL: Cristelniţa mă-tii de deşteptător! (După o vreme.) Lasă-mă să dorm, Paraschive, astăzi mi-a curs de trei ori sânge din nas.
FEMEIA: Dintre noi numai Elefterie mai poate să aţipească o jumătate de oră. El n-are, ca Vasile, degete boante de ucigaş.
BĂTRÂNUL: Pe fişele de pontaj au apărut iarăşi pete de sânge.
(Lungă pauză.)
FEMEIA: Nu vrei să mănânci, Elefterie? (Scormonind în nisip.) Aici am îngropat ieri în nisip nişte oase pentru tine, dragostea mea.
BĂRBATUL (Scoţând de sub nisip o legaturică.): Căutai cumva oasele astea?
FEMEIA: Dă-mi gustarea lui Elefterie, lepădătură. Paraschive, spune-i să-mi dea gustarea lui Elefterie.
BĂRBATUL: Îmi pare rău, dar oasele astea îmi aparţin.
FEMEIA (Se repede asupra bărbatului şi începe să-l zgârie pe faţă.): Vasile, dă-mi oasele, că fac moarte de om!
BĂRBATUL Vrei oase cu măduvă? Na oase cu măduvă! (O bate şi o calcă în picioare.)
BĂTRÂNUL: Ce-i, frăţioare, vrei să-ţi omori femeia pentru niscaiva oase putregaite?
(Femeia se ridică de jos plină de sânge. Pauză foarte lungă.)
FEMEIA: Vino să vezi dacă îmi curge sânge din ochi şi urechi, Elefterie.
BĂRBATUL (Examinând oasele.): Nimic, nici măcar o bucăţică de zgârci.
BĂTRÂNUL: Dă-i femeii osul ăla mare de gâscă, Vasile.
BĂRBATUL: De cât aţi supt la oasele astea, hulpavilor, s-au făcut tari şi lucioase ca nişte bucăţele de cremene.
TÂNĂRUL: Ai o vânătaie sub ochiul stâng, dragostea mea.
FEMEIA: Şi nu-mi stă bine?
TÂNĂRUL: Ba da, îţi stă foarte bine. Tu eşti cea mai frumoasă femeie.
BĂRBATUL (Încercând să sfărâme un os mare cu bolovanul.): Măcar dacă aş putea stoarce o picătură de măduvă.
BĂTRÂNUL: Vrei să-ţi laşi femeia să moară de foame, Vasile?
BĂRBATUL: Nu-i duce tu grija, Marine. Căţeaua asta are o mie de vieţi. Uite, a supt toată măduva, nu mi-a lăsat nicio picătură.
BĂTRÂNUL: Dă-i şi ei un oscior, Vasilică.
BĂRBATUL: Mănâncă prea mult şi după aia îi vine să-şi dea poalele peste cap. Nu i-ar ajunge un regiment de puşcaşi marini, Paraschive.
BĂTRÂNUL: Dă-i oasele înapoi, frăţioare. E poruncă de sus.
FEMEIA: Puşcaşii marini sunt un fel de albatroşi, Elefterie?
BĂRBATUL (Aruncând oasele.): Na, ia şi haleşte, crăpa-ţi-ar maţele de mangaliţă bătrână. (Plângăcios.) Eu o să mănânc urechelniţe.
FEMEIA (Repezindu-se la oase cu lăcomie.): Uite, Elefterie, am găsit pentru tine nişte coarne de inorog.
(Pauză lungă. Femeia suge oase cu lăcomie.)
BĂRBATUL: Scroafa asta abia aşteaptă pauza de masă ca să se giugiulească cu Elefterie.
FEMEIA: Ce dulce e carnea crudă de cambulă, dragostea mea.
TÂNĂRUL: Un bătrân de la mine din sat zicea despre cambulă că a fost fată de preot.
FEMEIA: Există peşti cu ochelari, Elefterie?
(Lungă pauză.)
BĂRBATUL (Consultându-şi ceasul.): Mai e puţin şi intrăm iar în tura de noapte.
TÂNĂRUL: Nu-ţi pui cizmele roşii de călărie, unchiule Paraschiv?
FEMEIA: Am scomonit adineauri nisipul şi ţi-am găsit pintenii, Marinică
BĂRBATUL: Te rog în genunchi, Paraschive, nu te da de partea ucigaşilor mei.
BĂTRÂNUL: Când erai de o şchioapă, mă rugai să mă joc de-a căluţii cu tine,Vasile.
BĂRBATUL (Speriat): Nu de-a căluţii, nu de-a căluţii! Vrei să mi se descoasă operaţia de hernie?
FEMEIA: Am uitat să-ţi spun, Elefterie, Paraschiv a fost în tinereţe jocheu. De asta are picioarele strâmbe.
BĂTRÂNUL: Pregăteşte-te, Vasilică, urmează derbiul de galop. Uite ce forfotă e în tribune.
FEMEIA: N-ai văzut cumva, Elefterie, potcoavele lui Vasile?
TÂNĂRUL: Asta-i potcoavă de căpitan sau potcoavă de colonel, unchiule Marinică?
FEMEIA: Hamurile au putrezit. Uite funia asta de spânzurat.
TÂNĂRUL: Să nu-ţi uiţi cravaşa, unchiule Marinică.
FEMEIA: Tu ţine-i piciorul, iubitule, eu o să-i bat potcoavele cu ciocanul de sfărâmat sare.
TÂNĂRUL: Straşnic armăsar. Uite ce mai muşcă zăbala!
FEMEIA: S-au deschis casele de pariuri, vino să pariem, Elefterie.
BĂTRÂNUL: Apleacă-te frăţioare!
BĂRBATUL (Dându-şi în jos pantalonii.): Lasă-mă să-mi fac nevoia mare, Marine. TÂNĂRUL: Astea-s fiţe, unchiule Paraschiv. Vasile e constipat de treizeci de ani.
BĂRBATUL: Auzi cum îmi chiorăie maţele, Paraschive?
TÂNĂRUL: Vezi că ai călcat într-o baligă, unchiule Marinică.
FEMEIA: Ultima dată, Vasile a căcat zece metri de tenie.
BĂRBATUL (Pe vine.): Nu iese decât sânge, Marine.
FEMEIA: Vino, Elefterie, să-ţi dau sirop de limbrici.
BĂTRÂNUL (Sărind cu agilitate în spinarea bărbatului.): N-ai auzit pistolul starterului, Vasile?
FEMEIA: Trap!
TÂNĂRUL: Galop!
FEMEIA: Izbeşte-l cu cravaşa, Marine!
TÂNĂRUL: Dă-i cu pintenii-n coaste, unchiule Paraschiv!
Întuneric

Lasă un răspuns

