naluca 30

I-am invidiat întotdeauna pe bărbaţii cu mare succes la femei. Ştiu din experienţă că pentru asta nu trebuie să fii nici foarte frumos, nici foarte inteligent. Trebuie doar să te impui cu o fermitate masculină în faţa lor, să ai multă siguranţă de sine, un fel de forţă lăuntrică pur instinctivă. în faţa căreia ele vor îngenunchia mai devreme sau mai târziu,  să fii stăpân pe o  ştiinţă a dresajului, care probabil e înnăscută la unii barbaţi. Paradoxal e că unii dintre ei, pe care am avut ocazia să-i cunosc, vorbeau în particular cu un dispreţ uriaş despre femei, pe care le considerau nişte simple trofee de vânătoare. Dacă le-aş fi vorbit despre acel mister al feminităţii, de care m-am izbit în câteva rânduri, ca de o armură impenetrabilă, mi-ar fi râs cu siguranţă în nas, deoarece sunt complet lipsiţi de imaginaţie. Aceştia sunt însă fustangiii de rând, pentru care relaţia cu o femeie se reduce la un schimb reciproc de umori. Nu intră în această categorie marii seducatori, care, de altfel, sunt la fel de rari ca şi marii artişti. Ei nu urmăresc posesia, nu caută orgasmul cu orice preţ, îşi găsesc plăcerea în însuşi actul seducţiei, pe care încearcă să-l prelungească dincolo de orice limite, ca pe un preludiu fără sfârşit. Din nefericire, îşi găsesc rareori partenerele pe măsură, puţine femei fiind dispuse să accepte un asemenea joc în care se amestecă plăcerea cu suferinţa, voluptatea cu sfâşierea.

În ce mă priveşte, eu n-am fost nici una nici alta. N-am avut niciodată puterea să mă impun în faţa femeilor, iar încercările mele de a face cu ele pe bruta au eşuat jalnic. Despre jocul seducţiei am reuşit să aflu câte ceva abia după ce am cunoscut-o pe Ada, pentru că, spre deosebire de majoritatea femeilor, ea se lasă imaginată. Nu se pot seduce unul pe altul (căci seducţia, dacă nu e reciprocă, nu e adevărată seducţie) decât doi oameni cu multă imaginaţie, doi oameni care au ajuns să trăiască mai mult în închipuire. Nu acelaşi lucru s-a întâmplat cu Adina. Deşi îmi provoca imaginaţia, pe ea n-am reuşit niciodată să mi-o imaginez în totalitate. O vreme îmi puteam imagina trupul ei, despre care am scris Sfinxul cu faţa de marmură. N-am izbutit însă niciodată să trec de aceste aspecte superficiale, personalitatea sa mi-a rămas mereu ascunsă, mi s-a părut mereu capricioasă şi imprevizibilă, şi n-aş putea să inventez o poveste a ei, aşa cum am inventat, doar cu ajutorul câtorva confesiuni, o poveste a Adei. Oare imaginaţia mea se dovedeşte neputincioasă în faţa unei femei în carne şi oase şi, pentru a funcţiona eficient, are nevoie de două mii şi mai bine de kilometri distanţă?

 

Două zile n-am putut să scriu niciun rând, probabil acesta e începutul sfârşitului. Am avut greţuri, vărsături, dureri violente de abdomen. Sper să pot duce totuşi la bun sfârşit această povestire romantică şi să am puterea  de a evita mizeria ultimelor zile de agonie.  După ce durerile s-au mai domolit mă simţeam prea vlăguit pentru a mă apuca iarăşi de scris. Pe noptiera mea mai e şi acum un teanc mare de cărţi – cele pe care, la mutarea mea din Dristor nu m-am îndurat să i le expediez Nadiei sau să le arunc la gunoi.  Am luat una la întâmplare. În timp ce o răsfoiam, am găsit între filele ei un mic dreptunghi de carton pe care am început să-l răsucesc pe toate părţile. Nu ştiam ce era, nici cum ajunsese acolo. Pentru că în ultimul timp mi-a slăbit şi vederea, a trebuit să mi-l apropii foarte tare de ochi, ca să desluşesc pe el o ştampilă triunghiulară şi câteva litere scrise cu o cerneală roşie spălăcită. Era biletul de avion oferit de domnişoara Adelaida! Cartonul se îngălbenise, iar literele căpătaseră parcă un fel de fosforescenţă ciudată.

 

Lasă un răspuns

