verlaine – si unii şi alţii (4)

Scena VII

MYRTIL, CHLORIS

CHLORIS:

Vreţi aşadar cu mine să fiţi oleacă tandru,

Iar, după ce amanta v-a smuls din jugul ei,

Găsiţi o alinare-n sărmanii nuri ai mei.

MYRTIL:

Vă pare o ofensă?

CHLORIS:

A farmecelor mele?

MYRTIL:

Ba nu, a celeilalte.

CHLORIS:

Gândeam la alte cele

Şi nu am fost atentă deloc. În sinea mea

Mă aşteptam să-mi faceţi un madrigal ceva,

A farmecelor mele fiindu-le oglinda,

Dar gândul dumneavoastră era la Rosalinda.

Nu-ncape îndoială, jignit-o-aţi cumplit.

MYRTIL:

E sigur?

 

CHLORIS:

Mi se pare că-n chip de nou iubit,

Ce-l alesei, mişcată de-aprinsa lui suplică,

Şi care mă adoră în inima lui, cică,

În ciuda nu ştiu cărui funest eveniment,

N-aţi fi putut alege mai bine un moment

Mai potrivit ca ăsta spre -a nu mă lua în seamă,

Tezeu, mereu cu gândul la fosta-i Ariană,

Dar vom vorbi de astea pe urmă. Eu vă jur

Că vă voi spune toate şi fără înconjur.

De-amantu-i Rosalinda acuma părăsită,

Turbată de ranchiună, de ură otrăvită,

De ciudă pe Silvandru şi-a pus gheruţa sa.

MYRTIL:

Vă pare rău de dânsul?

CHLORIS:

Nu credeţi că-i belea

De-a fi ajuns prieten cu fosta-vă,  cu-amica?

MYRTIL:

De ce?

CHLORIS:

Făceţi pe prostul? Nu vă mai spun nimica.

MYRTIL:

Vă pare rău de dânsul

CHLORIS:

Voi sincer mă iubiţi?

MYRTIL:

Frumoşi vi-s tare ochii..

CHLORIS:

Pe el îl geloziţi?

MYRTIL (Cu vivacitate):

Desigur! (Dând înapoi). Însă numai pentru trecut, fireşte.

CHLORIS:

Frumos din partea voastră. Aceasta se numeşte

Galanterie-mi pare şi o primesc cu drag.

Deci mă iubiţi.

MYRTIL:

Da, doamnă!

CHLORIS:

Ce-ndrăgostit buimac!

Cu mine-aţi fi fost altfel…

MYRTIL:

Prietena mea dragă!

CHLORIS:

Cam rece complimentul şi n-are cum să-mi placă!

„Prietena mea dragă!” Mai tare mi-ar plăcea

S-aud, ca adineauri, al dumneavoastră da.

MYRTIL (Cu indolenţă.):

Permiteţi…

CHLORIS:

Vin Silvandru şi Rosalinda iară.

MYRTIL.

O, Rosalinda…

CHLORIS:

Uite, vi-i braţul  ca o moară

Ce se roteşte-n aer, parcă-ar căta ceva.

Sosesc. Se cade-n grabă, amice, a pleca

Şi poate-n altă parte a ne sfârşi gâlceava. (Ies.)

Lasă un răspuns

