ce-am mai citit (selectiv)

vladimir sorokin kremlinul de zahăr

           în stilul lui obişnuit. acceptabil. dar n-am căzut pe spate de admiraţie.

vladimir sorokininimile celor patru

          nu mi-a plăcut. o istorie tenebroasă şi violentă, din care nu pricepi mare lucru.

iuri mamleevceilalţi

        metafizică prăbuşită în derizoriu. prilej de a reciti sectanţii – replica, în registru de farsă sinistră, a demonilor lui dostoievski.

john updike centaurul

          un admirabil roman despre înstrăinare. proiectarea naraţiunii în mitologic mi s-a părut însă superfluă – încarcă romanul în mod inutil.

PS si ma pregatesc psihologic sa revin la Fraţii Karamazov, după aproape 10 ani.

                                      voi ce mai citiţi?

9 răspunsuri to “ce-am mai citit (selectiv)”

  1. vad ca nu prea esti „prieten” cu sorokin.
    io, zilele trecute, am citit interpretând victima (http://vklvsk.blogspot.com/2011/07/interpretand-victima.html) de fraţii presniakov. acum ma gandesc daca ti-ar fi placut:)

  2. Claudiu Komartin Says:

    mie mi-a placut „kremlinul”, ca si „ziua opricinicului” – problema unui viitor „de aur” (dar cat se poate de distopic) al unei Rusii euro-asiatice, cu personaje veridice, povesti excelent spuse, „morala” de mare scriitor rus. dar pentru „inimile…” iti trebuie, e-adevarat, stomac. in schimb, „centaurul” nu am reusit sa-l citesc (de fapt, sa trec de pag. 100), e ceva mult prea intelectual si searbad

    am citit „harta si teritoriul”, ultimul roman al lui houellebecq, o carte care m-a tinut pana la ultimul rand si mi-a confirmat ca m.h. e in continuare numarul 1 din literatura franceza de azi. recomand cu caldura cartea lui sebald, „austerlitz”, o capodopera pe care o consum in doze mici, terapeutice

  3. Octavian Soviany Says:

    da, si eu vreau neaparat sa citesc harta si teritoriul. mi-a povestit alex matei de ea. mi-a placut mh, dar mi-a provocat de fiecare data stari foarte anxioase…

  4. de sorokin am citi doar gheata, care mi-a placut mult, metafora inimii e uimitoare.

    feedback-urile hartii si teritoriului nu au fost atat de entuziasmante. cred c-o sa citesc mai particulele.

    eu am terminat omul camila de lao she, un uimitor roman chinez al unui clasic modern. acum sunt cu jurnalul lui cartarescu.

  5. Octavian Soviany Says:

    si eul-am descoperit pe sorokin prin romanul Gheata, care mi-a placut de asemenea foarte mult.
    la MH nici eu nu am citit particulele,doar posibilitatea unei insule si platforma. vreau insa sa recuperez.
    nu prea aam citit literatura contempoorana chineza , dar sunt un mare fan la poeziei chineze clasice (Li Tai-pe,Tu Fu)

  6. Trebuie să recunosc că din Sorokin am citit doar „Dimineaţa lunetistului”. Nu am fost foarte harnică la lecturi în ultima vreme. Dar ultimele două cărţi, cea de care trag acum şi cea dinainte au fost scrise de autoare britanice: „Anii” Virginiei Wolf (impresionistă pînă-n măduvă, mă prinde, mă atinge) şi „Dinţi albi” ai lui Zadie Smith, un roman cu nerv şi umor, o adevărată panoramă a lumii britanice contemporane. Plus că a fost debutul pe la 24 de ani, mă sperie asta, dacă mă gîndesc mai că-mi vine să mă las de scris.
    Glumesc, desigur.

    O să rîdeţi, poate, dar lecturez intens National Geographic şi BBC History şi altă revistă de istorie pe care o am acum undeva la picioarele patului şi nu mă duc să o caut. De fapt, am să închid acum computerul şi mă bag la somn.

  7. scorchfield Says:

    Cred că am să vă comentez printr-o postare, dacă se poate?! 🙂

  8. Octavian Soviany Says:

    ok

  9. scorchfield Says:

    am scris ceea ce este „un punct de vedere”, dumneavoastră aţi fost catalizatorul, la fel cum în felul în care berea băută la Praga, la Tigrul de Aur, mi-a dat amintiri de neuitat …

Lasă un comentariu